Technické oddělení

Tomáš Trval

Software architect a vývojář backendu

Více o mně

Tomáši, proč jsi přijal nabídku zaměstnání v naší společnosti a o jakou pozici ses ucházel?

Líbil se mi přístup lidí, se kterými jsem dělal pohovor a kteří byli současně členové mého budoucího týmu. Začínali jsme na zelené louce, takže jsem měl možnost a svobodu uplatnit mé znalosti a dovednosti při návrhu nového herního sytému pod vedením zkušenějšího vývojáře.

Znal jsi z dřívějška společnost KAJOT?

Pouze jako značku, ale před přijetím pozvání na pohovor jsem si samozřejmě udělal přehled o produktech a činnosti KAJOTu.

Jak tě tým přijal?

JZačínali jsme nový projekt v malém týmu a všichni byli namotivováni vytvořit co nejlepší herní systém, i když měl jen málokdo z nás zkušenosti s obdobně velkým projektem. Hodně věcí jsme se učili za pochodu a navzájem si pomáháli. Vzájemná podpora v týmu funguje dodnes, i když jsme se rozrostli. Snažíme se potkávat i mimo pracovní prostředí, zajít společně na pivo a kus řeči.

Jak probíhaly tvé první dny u nás?

Seznámil jsem se kolegy a obdržel potřebné vybavení, nainstaloval jsem si notebook a dostal přístupy do systému potřebné pro vývoj backendu. Měl jsem možnost zkusit si v testovacím prostředí, jak funguje stávající herní systém, protože jsem s herními terminály neměl žádné zkušenosti.

Na jakou pracovní pozici jsi byl původně přijat a jakou pozici zastáváš nyní?

Programátor na vývoj backendu a nyní se mé povinnosti rozšiřují o softwarovou architekturu našich produktů. Přeloženo do běžné lidské řeči: předžvýkám požadavky a navrhnu, jak vytvořit naše programy a struktury dat, tak abychom splnili zadání.

Co obnáší tvoje práce v KAJOTu?

Velká část mé práce je komunikace s dalšími vývojáři, analytiky a administrátory. Na základě jejich požadavků a zadaní pak navrhuji a implementuji serverovou část našich herních systémů. K tomu používám programovací jazyk Python, SQL a webový micro framework Flask. Server pak vystavuje pro klienta RESTové API, přes které probíhá jejich komunikace.

Jak hodnotíš své tehdejší zkušenosti? Posunul ses profesně dál? Co ses u nás naučil?

Na vysoké škole jsem se zaměřil na zpracování obrazu, díky čemuž jsem získal praxi ve výzkumu a tvorbě funkčních prototypů navigace ve velké firmě. Když jsem nastoupil do KAJOTu, neměl jsem ještě zkušenosti s projektem, kde bych se účastnil celého procesu od zrodu až po nasazení produktu do ostrého provozu. Člověk při tom narazí na spoustu praktických problémů, s kterými se ve škole a výzkumu nesetká. Nejvíce jsem si rozšířil obzory ve správě a provozu serverových komponent, protože hodně spolupracuji s našimi administrátory.

Jsou znalosti, které jsi získal u nás, využitelné i v jiných oborech?

Rozhodně ano. Málokterá firma nabízí možnost sledovat váš výtvor až po nasazení do praxe. Člověk si také osvojí pravidla správného programování a naučí se fungovat ve větším týmu. Teď se věnuji backendu nových KAJOT online her, kde využívám znalosti z předchozích projektů.

S kým nejčastěji spolupracuješ?

S analytiky, administrátory, supportem, matematiky a dalšími vývojáři backendu.

V jaké oblasti by ses rád dále zdokonaloval?

Ve svém volném čase se vzdělávám v možnostech řešení serverové části online služeb pomocí mikroservisů.

Jaké zajímavé akce, školení nebo projektu ses v poslední době zúčastnil?

Účastním se brněnského setkání pro python vývojáře Pyvo, v letech 2016 a 2017 jsem navštívil českou konferenci herních vývojářů GDS a dvakrát po sobě jsem se pod záštitou firmy účastnil světové konference ICE Totally Gaming v Londýně. Také aktivně podporuji a jsem v kontaktu se vzdělávacím programem CrashCourse  skrze Patreon, protože si myslím že vzdělání je nejlepší způsob, jak pomoci lidem zlepšit jejich životní situaci.

Jaká vládne na technickém oddělení atmosféra?

Atmosféra je neformální a v řadách svých kolegů jsem našel i nové přátele. Zrovna minulý víkend jsme měli větší společnou akci v kempu u Nových Mlýnů.

Máte s kolegy i nějaké mimopracovní aktivity?

S kolegou Mariem Wankou se učím historický šerm a s Radkem Filakovským navštěvuji v pondělky pubquiz.

Můžeš otevřeně říci svůj názor nebo připomínku? Můžeš přinášet nové nápady a řešení? Navrhl jsi ty osobně nějaké změny produktu?

Občas jsem vznesl nějakou připomínku k vizuální stránce uživatelských rozhraní, protože původní vzdělání na vysoké škole bylo zaměřeno na počítačovou grafiku. Ale hlavně se věnuji backendu na serveru, kde je součástí mé práce nacházet a implementovat řešení požadavků na náš produktu. Z posledních úprav mohu vypíchnout změnu chování enigma jackpotu, tak aby hráči mezi sebou soupeřili o výhru i v bonusové hře.

Jak bys stručně charakterizoval naši společnost?

KAJOT se za dobu, co jsem tady, hodně posunul a rozvinul. Máme hodně nových produktů a pozic. Posunuli jsme se dopředu. Vytvořili jsme ohromný prostor pro inovace. Pro toho, kdo nastoupí nově, to bude zajímavá jízda. Kreativní člověk se může nasměrovat tam, kam potřebuje a firma ho bude potřebovat. Máme hlad po specialistech.

Jak bys charakterizoval naši společnost?

Mohu samozřejmě hovořit jen za naše oddělení. Všichni táhnou za jeden provaz, aby vytvořili co nejlepší produkt pro naše zákazníky. Za kýmkoliv z našeho týmu můžete přijít a říct si o radu nebo naopak navrhnout nějaké zlepšení.

Využíváš flexibilní pracovní dobu?

Ano využívám flexibilní pracovní dobu, abych se mohl věnovat svým koníčkům. Protože člověk si po večerním dvouhodinovém tréninku v šermu rád ráno přispí.

Proč bys rád v KAJOTu dál pracoval?

Máme skvělý tým, který si navzájem pomáhá. A také kvůli zajímavým novým projektům, na kterých spolupracujeme.